Türkiye’de yetkili servis kavramına yeni bir soluk geliyor

Türkiye’de yetkili servis kavramına yeni bir soluk geliyor. Türkiye’nin yetkili servisi Auto King, gelişen teknoloji ve bilgi birikimi ile yetkili servis kavramına yeni bir soluk getirmek için geliyor. Hazine Eski Müsteşarı, akademisyen ve ekonomist Mahfi Eğilmez, yaşanan bu büyük dönüşüm hakkında katılımcılara önemli bilgiler verdi. Toplantı sonunda konuşmacıların ortaya koyduğu tabloda, ilerleyen dönemde artan araç sayısı ile birlikte araç servis hizmetine olan ihtiyacın da artacağı ancak kurumsal bir marka çatısı altına girmeyen servislerin bu süreçte piyasadan yok olup gitme tehlikesiyle karşı karşıya kalacağı gerçeği ortaya çıktı. 2018 yılında yeni konseptli servis merkezleri için franchise vererek büyüyeceklerine dikkat çeken Auto King Genel Müdürü Ayhan Dayoğlu, Auto King çatısı altında yer almak isteyen herkese kapılarının açık olduğunu söyledi.

Hasar maliyetlerini optimize etmek, müşteri memnuniyetini arttırmak ve ilişkiyi performans göstergeleriyle yönetmek isteyen sigorta şirketlerinin, güçlü bir marka algısı için hasar onarım hizmetlerindeki konsolidasyonu hızlandırdığını söyleyen Auto King Genel Müdürü Ayhan Dayoğlu, artık işin sadece onarım yapmanın ötesine geçtiğini belirtti. Teknoloji, müşteri beklentileri ve paydaşların oyun kurallarıyla servislerin, tamirin çok ötesinde bir iş yapacağına işaret eden Dayoğlu, “Bu durumda da iyi usta, iyi servis kavramı tarih oluyor. Servisçilik artık, bir bütünün önemli bir parçası olmaktan geçiyor. Bu durumda servislerin büyük bir çatı altında buluşup ortak fayda yaratması gerekiyor” diye konuştu.

Servis kategorileri üçe ayrılacak

Türkiye’de yetkili servis kavramına yeni bir soluk geliyor. 2001 yılında Türkiye’de mini onarım konseptini destekleyerek hayata geçiren Auto King, hasarlanan parçayı değiştirmek yerine onarmak hedefiyle çıktı. Bu gün ise ülke ekonomisine 1 milyar TL’den fazla tasarruf sağladı. 2018’den itibaren Auto King servislerinin ‘Ekspres mini onarım ve bakım servisleri’, ‘Hasar onarım servisleri’ ve ‘Mobil parça onarım servisleri’ olmak üzere üç ana kategoriye ayırılarak yönetilecek.

60 bin araç mini onarım için geliyor

Kurulduğu günden bu yana Auto King’in sunduğu onarım hizmetlerinden 1.5 milyona yakın kişi yararlandı. Ayrıca Ayhan Dayoğlu, “Bugün yurt içinde ve yurtdışında 52 servis noktasıyla hizmet veriyoruz. Her yıl mini onarım hizmetinden yararlanan araç sayısı 60 bin adet mertebesine. Auto King servisleri dışından toplanıp onarılarak tekrar ilgili servise gönderilen parça sayısı da 160 bin adet seviyesine yükseldi. Türkiye’de 120 bin metrekare toplam kapalı alanda, 120 adet mobil servis aracı ile 1600 teknisyen ve yönetici sayesinde, bilgi işlem alt yapısı, eğitim akademisi ve operasyonlarla bu süreci yönetebilen bir başka firma daha yok” değerlendirmesini yaptı.

Yılda 1.8 milyon hasar dosyası açılıyor

Türkiye’de yetkili servis kavramına yeni bir soluk geliyor. Ülkemizde bir yılda sigortaya konu olan yaklaşık 1 milyon 800 bin otomobil hasar dosyası açıldığını, bu araçların bir kısmı yetkili servislerde bir kısmı da tamirhanelerde onarıldığını anımsatan Ayhan Dayoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İki servis tipi arasında ciddi fiyat ve onarım kalitesi farkı bulunuyor. Filo şirketleri de servis seçiminde zorlanıyor. İşleri zor. Uzun dönemli hesap yapmak ve hesabı denkleştirmeleri gerekiyor. Bir tarafta müşteri memnuniyeti, pozitif müşteri deneyimi yaratırken diğer tarafta maliyet optimizasyonu yapmak zor zanaat. İşte biz Auto King olarak buradaki ihtiyacı karşılamak için çalışmalarımızı yoğunlaştırdık.”

Kaynak: https://www.hurriyetoto.com/haber/turkiyede-yetkili-servis-kavramina-yeni-bir-soluk-geliyor-4625

 

  • 21.02.2018