Auto King

V Kayışı Neden Ses Çıkarır?

V Kayışı Neden Ses Çıkarır?

V (Tahrik) Kayışı Neden Ses Yapar?

V kayışları, aracın motor karterinden üretilen gücü klima ve alternatör gibi araç bileşenlerine ileten kayışlardır. Arabadaki V kayışını değiştirmek sadece kolay değil, aynı zamanda çok uygun fiyatlıdır. Peki V kayışı neden ses yapar?

Araçtaki V Kayışı Nedir?

V kayış, yaygın olarak araç motor karterinde üretilen gücü otomotiv elektroniğine ileten kayış olarak bilinir. Özellikle içten yanmalı motor, ateşlemeden sonra dönen dönen bir şafta sahiptir. Triger kayışı, valflerin açılıp kapanmasını sağlar. Ayrıca triger kayışının motorun en önemli parçası olduğu bilinmektedir. Bazı araçların V kayışları sayesinde sirkülasyon pompasına da güç sağlanmaktadır.

Motorda V-kayışları ve triger kayışları vardır. V-kayışı kopmaları da çeşitli sorunlara neden olabilir. V kayışı sayesinde krank milinde üretilen güç klima, jeneratör, sirkülasyon ve hidrolik direksiyon pompasına kolaylıkla iletilebilir. V kayışları, kaput açıkken kaputun altında kolayca görülebilir. V kayışları triger kayışı gibi bir vizörle gizlenemez.

V (Tahrik) Kayışları Ne Yapabilir?

V kayış, araç aküsünü şarj etmek için kullanılır. V-kayışları ayrıca otomobillerde soğutma sıvısını dolaştırmak için kullanılır. V-kayışı servo direksiyonuna da güç verildiği bilinmektedir.Alternatif olarak eski araba modellerinde fan V-kayışı üzerinden çalıştırılabilir.V-kayışı olmadan cihazlar Araç elektroniği çalışmaz ve çeşitli sorunlar ortaya çıkabilir. Özellikle eski arabalarda, kırık V kayışı nedeniyle direksiyon simidinin sertleştiğini de görüyoruz.

V (Tahrik) Kayışının Ne Zaman Değiştirilmesi Gerekir?

V-kayışının araçtaki aşınması nedeniyle V-kayışının değiştirilmesi gerekir.V-kayışı değiştirilirken dikkat edilmesi gereken birkaç detay vardır.V-kayışı değişimine ulaşmak özellikle motorda kolaydır. kolayca yapılır. İlk olarak, V kayışı gerdiricisi çıkarılmalıdır. Ardından parçalar çıkarıldıktan sonra yeni bir kayış takılır ve gerginlik ayarı yapılır. V kayışının değiştirilmesi yaklaşık 15 dakika sürebilir. V kayışı koparsa yüksek maliyetler ortaya çıkabilir. Bu nedenle V kayışı kırılmadan değiştirilirken maliyet çok düşük olacaktır.

V Kayışı Neden Ses Çıkarır?

V kayışlarının genel olarak araç donanımları gibi belirli bir süresi vardır. Günümüz araçlarının V kayışları her 60 bin km’de bir değiştirilmelidir. V kayışlarının yaklaşık yılda bir değiştirilmesi gerekebilir. V kayışı kauçuk bir parça olduğu için kilometre tamamlanmadan değiştirilebilir. Pekii, kayış sesi neden gelir? V kayışının değiştirilmesi sırasında kayış gerdirici gerilirse, bu V kayışının kopmasına neden olabilir. Aynı zamanda kalitesiz ve muadil V kayışları nedeniyle V kayışlarının kırılması kolaydır. V kayışı değiştirilirken değiştirilmediği için V kayışı kolayca kırılabilir. V kayışları araçtaki aşırı gerilimden dolayı kısa sürede kopabilir. Klima kompresörü sıkışırsa V kayışı da çıkarılabilir.V kayışı kopma nedenleri arasında çeşitli üretim hataları da sıralanmıştır.

Kırık Bir V (Tahrik) Kayışı Nasıl Belirlenir?

Arabayı çalıştırırken V kayışı kopabilir, akü şarj göstergesi geç söner. Araç çalışırken kaput açıldığında motorun sol tarafından gelen sesi de duyabilirsiniz. Kayışı incelerken gevşediği ve düştüğü görülebilir. Ayrıca dişlerinden ayrılan V kayışı eskisi gibi olmayabilir. Pil şarj göstergesi geç sönerse, bu bir V kayışı sorununun işaretidir.

Aracınızın sağlığı için v kayışını kontrol ettirmek, yeniletmek çok önemlidir. İnternet sitemizden bize ulaşarak v kayışı randevusu alabilir ya da V kayışı kontrolü ve değişimi ile ilgili sorularınız için bizlere ulaşabilirsiniz.

Benzer Blog Yazıları