Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi tarafından geliştirilen “Mobil Kaza Tutanağı” uygulaması ile artık sürücüler, tutanak doldurma işlemini çok daha hızlı ve kolayca yapabilmektedir.
numarasını bir nevi aracın kimliği gibi düşünebilirsiniz. Her araç trafiğe çıkmadan önce mutlaka bir şase numarasına sahip olmak zorundadır. Şase numarası sayesinde, aracın hasar kayıtları, geçmişi, sigortasının olup olmadığı, yaşı, üretim yılı, üretimi yapan şirket markası, hangi yıl üretildiği, motor tipi ve araca dair daha birçok bilgiye şase numarası üzerinden ulaşabilirsiniz. Eğer siz de bu konuda uzman bir yardım ve görüş almak istiyorsanız, araç şasi no sorgulama hizmeti için güvenilir ve pratik bir şekilde teknik servislerden yardım alabilirsiniz.
Direksiyona sürücünün verdiği hareketi aktaran organa direksiyon mafsalı denir. Direksiyon mafsalı arızalı ise sürücünün yönlendirmesi, istenen sonucu sunmaz. Bu da hem sürüş güvenliği he de performans ve sürüş keyfi için büyük bir sorun teşkil eder. Direksiyon mafsalı boşluğu da benzer bir aktarma sorununa sıklıkla neden olur. Söz konusu durumu anlamak için mafsal boşluk testi yapılır. Rot ve burç başları gözden geçirilerek direksiyon mafsal arızası tespit edilir.
Auto King Oto Ekspertiz, TRAMER sorgulama gibi araç inceleme konusunda gereksinim duyulan her detay için güvenilir hizmet alabilirsiniz. Örneğin aracın kaporta ve boyasındaki çizik, sıyrık, göçükler için yapılan dış aksam ekspertizi çok tercih ediliyor. Bu incelemede aracın gözle görülebilecek genel performansı değerlendiriliyor. Auto King ekspertiz hizmetlerinden biri de aracın; boyalı, değişen veya sökülüp takılan parçalarının yüksek hassasiyetli cihazlar ile ölçülerek anlaşıldığı kaporta-boya ekspertizi. Araç içindeki koltuk, torpido, kumanda kontrol panelleri inceleye iç aksamlar ekspertizi de çok istenen bir uygulama.
Araç içi incelemesi ya da araç iç aksam ekspertizi, yeni bir araç alırken mutlaka istenen bir uygulamadır. Kullanıcı kendi gözü ile aracın içini kontrol etse de uzman görüşü mutlaka alınmalıdır. İç güneşlikler, pedal lastikleri, direksiyon simidi, radyo ve ses sistemi gibi parçaların gözden geçirildiği bir incelemedir. Bu inceleme, araç içinde sürücü ve yolcuların konforuna odaklanan parçalarının kontrolü açısından önemlidir. Ayrıca direksiyon vites kulakçıkları gibi bazı parçalar, doğrudan sürüş güvenliğine de etki eder. Emniyet kemeri, airbag döşemeleri, direksiyon mafsalı gibi parçalar da yine sürüş güvenliği açısından önem taşıyor.
OBD Beyin testi , araçların çeşitli sistemlerindeki potansiyel sorunları belirlemek ve teşhis etmek için kullanılan gelişmiş bir araç analiz tekniği olarak öne çıkar. Bu sistemlerin arasındaki koordinasyonu sağlamak ve herhangi bir olası arıza durumunda hızlı bir şekilde teşhis etmek, her zaman kolay değildir. İşte burada OBD Beyin testi devreye girer.
Bir aracın sürüş güvenliğini ve makul performansını sağlamak için düzenli süspansiyon testi oldukça önem arz eder. Arızalı bir süspansiyon sistemi, kötü yol tutuşu, düşük fren performansı ve aşırı lastik aşınması gibi bir dizi soruna yol açabilir. Ayrıca aracın dengesini tehlikeye atarak kontrol kaybına daha yatkın hale getirir ve hayati durumların ortaya çıkmasına sebep olabilir. Sürücüler, süspansiyon sistemini düzenli olarak inceleyerek ve değerlendirerek potansiyel sorunları erkenden tespit edebilir. Bununla beraber yüksek maliyetli ve büyük problemler oluşturan mekanizma arızalarının önüne geçilebilir.
yno testi yapılan testler arasında son derece önem arz eden uygulamalardan biridir. Araç motorlarının güç üretimini ve mevcut performansını ölçmek için yapılan bu test, motora bağlanan dinamometre cihazı ile gerçekleştirilir. Gerekli analizlerin yapılmasıyla ortaya çıkabilecek modifiye ve iyileştirme gereksinimleri, dyno ekspertiz raporu oluşturularak kullanıcıya sunulmaktadır. Sabit bir platformda simülasyon yöntemi ile yapılan testler, araçların sürüş esnasındaki dinamiklerini ölçerek uzun vadede gerekli verimliliği ve performansı sağlayarak araç sağlığının muhafaza edilmesine olanak tanır.
Yanal kayma testi aracınızın seyir halinde olması gerektiği gibi gidip gitmediğini araştıran bir testtir. Aracınız trafikte iken yol koşullarının bozuk olması birçok sorunu beraberinde getirir. Engebeli yol düzeninde aracınızın aldığı hasarların bir an önce tespit edilmesi gerekir. Tespit edilemeyen sorunlar ilerleyen vadede daha fazla hasar açığa çıkmasına sebep olur. Doğru bir şekilde çalışan aracın en büyük göstergelerinden biri rot ayarının düzgün olmasıdır.
Mekanik ekspertiz, birden fazla noktanın gözden geçirildiği bütüncül bir incelemedir. Önce araç, lift yani kaldıraç üzerine alınır. Daha sonra çalıştırılır. Ardından özel cihazlarla ölçüm sağlanır. yapılan ölçümler bilgisayara anlık olarak veri aktarımı ile iletilir.
Lastiklerin durumu, sileceklerin efar sisteminin durumu, bagaj, kapı kulpları ve aynalar gibi parçaların incelendiği bir testtir. Söz konusu parçaların işlevlerini yerine getirip getirmedikleri, değişen ya da eksilen parçanın olup olmadığı test edilir. Ardından yazılı olarak söz konusu parçaların durumu net bir şekilde raporlanır. Raporda parçaların ne durumda olduğu ölçümlere ve gözle kontrole dayalı olarak yazar. Ayrıca eksper, parçaları incelerken alıcıya ve satıcıya sözlü olarak bilgi verir.
Kaporta boya ekspertizi, araçların hasar geçmişlerini ve boya kalitelerini belirlemek için yapılan detaylı bir inceleme işlemidir. Bu işlem, araç satın alımı veya satışı sırasında oldukça önemli bir rol oynar. Birçok araç satıcısı, satışa çıkacak araçların kaporta boya ekspertizi işleminden geçmesini ister. Aynı şekilde, araç satın alacak kişiler de araçların geçmişleri hakkında bilgi sahibi olmak için bu işlemi yaptırmayı tercih ederler. Kaporta boya ekspertizi işlemi, aracın dış yüzeyindeki her türlü deformasyon, darbe veya çizikleri belirlemek için yapılan bir inceleme işlemidir. Bu işlem sırasında, aracın kaporta bölümüne özel cihazlar ile temas edilerek, araçtaki deformasyonlar ve boya kalitesi hakkında bilgi elde edilir.
Oto ekspertiz kontrollerinin süresi için aslında tam olarak kesin bir zaman dilimi söylemek mümkün değildir. Oto ekspertiz kontrollerinin süresi, seçtiğiniz ekspertiz paketine göre değişiklik gösterebilir. Ancak oto ekspertiz ne kadar sürüyor sorusuna ortalama bir cevap verecek olursak 30-60 dakika arası olduğunu söyleyebiliriz. Oto ekspertiz raporunun hazırlanması da gittiğiniz servisin yoğunluğuna göre değişiklik gösterebilir fakat oto ekspertiz işlemleri bittikten sonra hızlı bir şekilde ekspertiz raporuna da ulaşabilmeniz mümkündür.
Araç alım satımı yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında, özellikle aracın yeni sahibi olacak olan tarafın, aracı detaylı ve en ince ayrıntısına kadar incelemesinde fayda vardır. Ancak aracın ne durumda olduğunu tam anlamıyla çözebilmek için çıplak gözle bakmak yeterli değildir. Dolayısıyla ikinci el bir araç sahibi olmadan önce aracın mutlaka oto ekspertiz kontrolünden geçmesi gerekir. Oto ekspertiz raporu sonrasında fark edilen eksikliklere göre de aracın piyasası hakkında daha kolay bir şekilde bilgi sahibi olabilirsiniz. Satın alacağınız aracın tüm özellikleri ve eksiklikleri göz önünde bulundurularak, aracın fiyatını karşı tarafla beraber olması gereken değeriyle belirlemeyi de ihmal etmemelisiniz.
Tramer sorgulaması yapmak için çeşitli yöntemler bulunuyor. Bu yöntemler arasından en çok tercih edileni SMS veya çağrı yolu ile gerçekleştirilen yöntemlerdir. Tramer sorgulama ikinci el bir araç satın almadan önce, o araç hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak, geçmiş kaza kaydını, hasarlı olup olmadığını, değişmiş orijinal parçasının olup olmadığını ve poliçe bilgisini öğrenmek için kesinlikle ihmal edilmemesi gereken hususlar arasında yer alıyor. İkinci el araçlar için güvenilir bir oto ekspertiz hizmeti alabileceğiniz Autoking Oto Ekspertiz’den, tramer sorgulaması için yardım almak da mümkündür.
Her aracın fabrika verileri birbirinden farklıdır. Ancak genel bir ortalama ile km boyunca 5 metreyi aşan bir kayma varsa sorun olduğu düşünülebilir. Çünkü bu oran, aracın artık viraj hakimiyetinin azaldığına işaret eder. Yanal kayma ölçüm değeri nedir, sorusunun yanıtı fabrika verilerine en yakın değerin ideal değer olacağı şeklinde verilebilir.
Oto ekspertiz raporunda ilgili aracın geçmişte bir kazasının olup olmadığını görmek mümkündür. Aracın geçmişinde bir kaza olmuşsa değişen parçasının olup olmadığından, yakın zamanda arızalanma ihtimali olan parçalarına kadar bilgi sahip olmak hem alıcı hem de satıcı açısından önemlidir. Oto ekspertiz raporu ile standart olarak aracın; kaporta boya ekspertiz, dış ekspertiz, mekanik ekspertiz, araç motor ekspertiz, yanal kayma testi, dyno testi, fren testi, süspansiyon testi, amortisör testi, OBD beyin testi ve tramer sorgulama işlemi yapılmaktadır.
Alıcısı veya satıcısı olduğunuz bir aracınız varsa, her iki durumda da söz konusu aracın piyasa değeri veya geçmişine dair net bir bilgiyi ortaya koymanız önemlidir. Aracın bugünkü değerini korumak özellikle satıcının birikimini garanti altına almak açısından önemlidir. Bununla birlikte aracın geçmişinde bir kazasının, kaza varsa değişen parçasının olup olmadığı hatta yakın zamanda arızalanma ihtimali olan parçaların bilgisi de aracın alıcısını yakından ilgilendiren bir konudur. Her iki durumda da adı geçen aracın alım ve satımında pazarlığa konu olabilecek unsurlar söz konusudur.
İkinci el araç alım satımlarda ek olarak dikkat etmeniz gereken konu aracın kontrolünü alanında uzman kişilere yaptırmaktır. İkinci el araç alım ve satım işlemlerinde söz konusu aracın hasarlı, yakın zamanda arızalanma ihtimali olan veya değişen parçasının olup olmadığını anlamak zordur. Bu nedenle hem alıcının hem de satıcının karşılıklı menfaatini koruma altına alan oto ekspertiz hizmetlerinden faydalanmak çok önemli.
Computest araçların 2. el piyasasında değerlendirilirken iki taraf içinde önemli olan incelemeleri ifade eder. Aracın motor mekaniğine dair yapılan testlerde mekanik sistemde hasarlı veya kusurlu bir parçasının olup olmadığına bakılır. Yüksek teknolojik araçlarla yapılan computest işleminden sonra güvenilir computest raporu sunulmaktadır.