Radyatör Arızası
Motor çalışırken aşırı ısınır ve bütün mekanik bileşenler bu ısıdan etkilenir. Motorun arıza yapmasını önlemek için soğutulması gerekir. Aksi takdirde, metal bileşenler aşırı sıcaktan genleşir, çatlar ve muhtelif sorunlara neden olur. Bu nedenle bütün araçlarda bir soğutma sistemi bulunur. Bu sistemin en mühim parçalarından biri de radyatördür. Basitçe söylemek gerekirse, radyatörün birincil rolü, motorun sıcaklığını izlemek, regüle etmek ve aşırı ısınmasını önlemektir.
Radyatör Arızası Belirtileri
Araba radyatör arızaları, problemin doğasına bağlı olarak, az az yada süratli bir halde gelişebilir. Arızalı bir radyatörün ilk emarelerini bilmek, motorda oluşabilecek büyük sorunları engellemenize destek olur.
Motorun Aşırı Isınması
Radyatörde bir aksaklık meydana ulaştığında size ilk uyarıyı gösterge panelinizde bulunan hararet göstergesi verir. Bu vaziyet yaklaşan radyatör problemlerinin bir işareti olabilir. Arızalı bir termostat buna neden olabilir. Termostat açılmadığında motor aşırı ısınacak ve arızaya neden olacaktır.
Soğutma Sıvısı Sızıntıları
Radyatör arızasından şüpheleniyorsanız, motor soğukken kaputu açın ve radyatörün çevresine bir göz atın. Bileşenler fazlaca sıcak olacağından, vasıta soğumadan radyatöre yada motora mutlaka dokunmayın. Radyatörün yada soğutma sisteminin çevresinde herhangi bir sızıntı bulunduğunu ayrım ederseniz, radyatörünüz arızalanmaya başlamış demektir.
Soğutma sıvısı genel anlamda kırmızı, sarı, mavi yada yeşil renktedir. Soğutma sıvısı seviyesi fazlaca düşükse motor aşırı ısınabilir.
Soğutma Sıvısı Renginde Bozukluk
Aracınızdaki soğutma sıvısı normalde sarı, yeşil, mavi yada kırmızı renkte olmalıdır. Radyatör bozulduğunda, kirletici maddeler sıvının rengini bozar ve paslı yada yağlı bir renge dönüşür. Kontamine olmuş bir sıvı, akışkanlık hususi durumunu kaybeder ve motoru bereketli bir halde soğutmada başarısız olur.
Radyatör ya da Motor Çevresinden Çıkan Buharlar
Radyatör yada motor çevresinden buğu yada duman çıktığını görüyorsanız bu da radyatör sisteminde bir arıza bulunduğunun göstergesi olabilir. Aracınızı en yakın tamirciye götürerek lüzumlu kontrolleri yaptırınız.
- Motorun aşırı ısınması sebebiyle hararet göstergesinin yükselmesi
- Soğutma sıvısı kaçakları
- Radyatör yada motor çevresinden buğu çıkması
- Entegre bir şanzıman soğutucunuz var ise vites değişiklik yapma sorunları yaşayabilirsiniz.
- Soğutma sıvısındaki renk değişiklikleri (paslı yada yağlı şeklinde görünebilir)
Radyatör Onarımı
Otomobilin muntazam emek harcaması için radyatör, dirimsel öneme sahiptir. Araç motoru çalışırken oldukça yüksek derecelerde sıcaklık üretir. Üretilen bu ısının test altında tutulması otomobillerin radyatörleri tarafınca sağlanır. Aracın hararet yapmasını engellemiş olan bir soğutma sistemi rolü kabul eden radyatörlerin içinde radyatör soğutma sıvısı mevcuttur. Bu soğutma sıvısı muhtelif malzemelerden oluşan borular ile soğukluğu yaymakta ve motoru yüksek ısıya karşı korumaktadır.
Ancak zaman içinde kullanım yoğunluğuna da bağlı bir halde soğutma boruları ve sıvının yayılmış olduğu alanlarda aşınmalar meydana gelebilir. Aşınan boruların soğutma sıvısının işlevliği zarar görebilir. Bu da aracın motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Soruna anında müdahale edilmelidir. Motorun aşırı ısınması ciddi hasar görmesine neden olabilmektedir.
Oto radyatör tamiri yaptırmak istiyorsanız internet sitemizden bizlere ulaşarak radyatör randevusu alabilirsiniz.