Tahrik (V) Kayışı Kontrolü ve Değişimi
Auto King Mekanik Bakım Tahrik (V) Kayışı Kontrolü ve DeğişimiTahrik (V) Kayışı Kontrolü ve Değişimi
Araçlarda motor tarafından oluşturulan gücün diğer sistemlere aktarılması için zincir, kayış, dişliler kullanılır. V kayışı adını şeklinden alan bir sistemdir ve motorda oluşan gücü alarak hidrolik direksiyon pompası, fan, alternatör ve klima kompresörü gibi sistemlere aktarır. Bu kayış aracın çalışmasında önemli bir yer tutar. Arıza yapması halinde ise araçta büyük arızalar ortaya çıkar. Auto Oto King servisimizde v kayışı değişimi orijinal yedek parça ile yapılır. Aynı zamanda kaliteli işçilik ile değişim yapılır. Bu sayede aynı sorunun tekrar yaşanmasının önüne geçilir.
V kayışı zincirlerin tersine bakım gerektirmez. Dayanıklıdır ve kopma sorunu ender olarak yaşanır. Şeklinden kaynaklı v kayışı adı veriliyor olsa da tahrik kayışı olarak da adlandırılıyor. Aynı zamanda alternatör kayışı adıyla da anılır. Bu parçanın arıza yapması halinde araçta çok sayıda arıza çıkabilir. Bundan dolayı arıza olması halinde ihmal edilmemesi gerekir. Araçta önemli arızaların ortaya çıkmaması adına bakımlarını düzenli yaptırmanız gerekir. Bu bakım sırasında ise v kayışı da kontrol edilir.
V Kayışı Nedir?
V kayışı nedir incelendiğinde aracın pek çok sisteminin düzenli çalışmasını sağladığı görülür. Krank miline bağlıdır. Kauçuktan yapılır bu şekilde dayanıklı olur ve uzun ömürlüdür. Araçların modeline göre bir ya da iki adet olabilir. Her ne kadar kauçuktan dayanıklı olarak imal ediliyor olsa da aracın yanlış kullanımı, aşırı sıcak hava yağdan ve kirden dolayı ömrü kısalabilir.
Kauçuktan yapılan tahrik kayışı elastiktir. Bu elastikiyet yeni olduğu zamanlarda yüksek düzeydedir. Zaman içinde bu elastiklik azalır ve kopması gibi sorunlar ortaya çıkar. Elastikiyet azalmasının yanında bazı durumlarda esner ve gevşer. V kayışı kopması gibi gevşemesi de görevini yapmasını önler. Her iki durumda da değişiminin yapılması gerekir. Kauçuktan üretilen tahrik kayışı sertleşmesi ile birlikte üzerinde çatlamalar ve yarıklar oluşur. Sertleşmesi ya da gevşemesi halinde krank milinden aldığı gücü hidrolik direksiyon pompasına, alternatöre, klima motoruna yeterli miktarda iletemez. Bu durumda ise balatalar zorlanır.
V Kayışı Kopması Neden Olur?
Araçların birçok sisteminin çalışmasında etkili olan v kayışı kopması halinde bu sistemlerde arıza olması kaçınılmazdır. Bilindiği gibi üretilen her şeyin bir ömrü bulunur. Tahrik kayışı da her araç markası ve modeli için farklı ömürlü olarak üretilir. Aracın düzenli bakımları yapıldığında ise bu parçanın ömrü dolduğu takdirde değişimi yapılır. Kayışın kopmadan değişimi çalışmasını sağladığı sistemlerde olabilecek arızaların önüne geçilmesi açısından çok önemlidir.
V kayışı neden kopar incelendiğinde ise bunun çok farklı nedenleri olabilir. Ömrünün dolması gibi aynı zamanda aşınması da kopma nedenleri arasında yer alır. Sürüş güvenliği için aracınızın bakımını düzenli yaptırmalı ve eskiyen aşınan parçaların değişiminin yapılması gerekir. Bu işlemler yapılmadığında ise kayış kopar ve araçta büyük arızalar ortaya çıkar. Tahrik kayışının kopmasına neden olarak şunlar belirtilebilir.
- V kayışının ömrü dolmuş olsa da değiştirilmemiş olması
- Kalitesiz işçilik ile aşırı gergin olarak takılması
- V kayışının orijinal olmaması yan sanayi kalitesiz parça ile değişim yapılması
- Aracın zorlanması nedeniyle klima kompresörü gibi parçaların kilitlenmesi nedeniyle kayışın
V Kayışı Arızası Nasıl Anlaşılır?
V kayışı arızası halinde bunu sürücüler çeşitli belirtiler ile anlayabilirler. Bu belirtilerin olması halinde ihmal edilmemelidir. Kısa sürede kayışın değişimi yapılmalıdır. Aksi takdirde kayışın değişimi yetmez. Ayrıca araç hararet yaptığından motor zarar görür. Şarj dinamosu ve klima kompresörü sorunları ortaya çıkar. Tüm bunların tamiri ise yüksek maliyetler ile karşılaşmanıza neden olur. V kayışı arıza yaptığında araç çalışırken kulakları tırmalayan bir ses duyulur. Bu ses araç ilk çalıştığında 10-20 saniye kadar sürer.
Araçta bulunan akü şarj lambası uzun süre yanar. Aynı zamanda tahrik kayışı motor kaputu açıldığında rahatça görülür. Aracı çalışır halde bırakarak kaputunu açarak kontrol edebilirsiniz. Bu sırada motorun sol tarafından sürtünme benzeri sesler geliyorsa tahrik kayışı arızası olduğunu düşünebilirsiniz. Değişim zamanı gelen ama değiştirilmeyen tahrik kayışlarında oluşan aşınma çıplak gözle de görülür. Kaputu açtığında kayışta aşınma olduğunu gördüğünüz takdirde ihmal etmemeli ve hemen değişimini yaptırmalısınız.
Tahrik Kayışı Kopması Halinde Ne Olur?
Tahrik kayışı nedir incelendiğinde genelde motor kaputu açıldığında kolayca görülür. V kayışını koruyacak bir kapak ya da bölüm bulunmaz. Kopmadan önce kayış belirgin kulak tırmalayıcı ses çıkartır. Ender olarak da ses çıkartmadan koptuğu olur. Bundan dolayı da araçların bakımının düzenli yaptırılması gerekir. Düzenli bakım yaptırılmadığında ise tahrik kayışı aniden kopabilir. Bu gibi durumlarda sürüş güvenliği ortadan kalkar. V kayışı koptuğunda ise şu sorunlar yaşanır.
- Şarj dinamosu arızalanır
- Klima kompresörü arızası yaşanır
- Soğutma sistemi devre dışı kalır ve motor hararet yapar
Tahrik kayışı kopması halinde hidrolik sistemi çalışmaz. Bu durumda direksiyon kontrolü zorlaşır ve aracın sürüş güvenliği ortadan kalkar. Özellikle uzun yolda ya da trafiğin yoğun olduğu yerlerde direksiyonun bu şekilde sertleşmesi kaza ihtimalini ortaya çıkartır. Araçların düzenli bakımlarının yapılması eskiyen parçaların değişimi sadece araç sahibinin değil aynı zamanda diğer araçlar ve yayaların güvenliği içinde çok önemlidir.
Tahrik Kayışı Değişimi Nasıl Yapılır?
Tahrik kayışı değişimi deneyimli ustalar tarafından yapılması gerekir. Her ne kadar v kayışı gözle görünüyor olsa da araç sahibi tarafından değiştirilmemesi gerekir. Aracın farklı sistemlerini çalıştıran tahrik kayışı arıza yapmadan değiştirilmesi yararlıdır. Kayışın arızalı olduğunu düşündüğünüz takdirde ihmal etmemelisiniz. Auto King Oto servisimize aracınızı getirebilir ve v kayışını orijinal yedek parça ile değiştirebilirsiniz. Aracınızın düzenli bakımlarını servisimizde yaptırmanız halinde kayışın eskimiş ya da aşınmış olması halinde kopmadan değişmesini sağlayabilirsiniz.
V kayışı kopması maliyet ekonomik olmakla birlikte aşınmış, sertleşmiş, gevşemiş olan kayışın ortaya çıkartacağı maliyet yüksektir. Bu maliyet ile karşılaşmamak için aracın bakımlarının düzenli yaptırılması gerekir. Bazı otomobil firmaları tahrik kayışı değişimi için belli bir kilometre verirler. Bazı firmalar ise bunun için bir bildirimde bulunmazlar. Bundan dolayı da aracın v kayışının değişimi ne zaman yapılacağını araç sahiplerinin bilmesi mümkün olmaz.
V Kayışı Değişimi Fiyatı
V kayışı değişimi fiyat düşük maliyetli olması ile araç sahiplerinin bütçelerini zorlamaz. Her aracın modeline bağlı olarak kullanılan tahrik kayışı modeli ve özellikleri farklıdır. Aracınızın modeline göre uygun ve orijinal tahrik kayışını servisimizde değiştirebilirsiniz. Değişim kısa sürede yapılır ve araçta oluşacak olan arızaların önüne geçilir. Özellikle yağmurlu havalarda aracı çalıştırdığınızda ses geliyorsa bunu ihmal etmemelisiniz. V kayışı değişimi pek çok saraç sahibi tarafından önemsenmez. Bundan dolayı da aracı deneyimli, kurumsal bir servise götürmeyi ihmal edebiliyorlar.
Önemli görevleri olan v kayışı fiyat olarak uygun maliyetle ve kaliteli işçilik ile servisimizde değiştirilir. Bu sayede kısa sürede arıza yapması gibi sorunlar yaşamanızın önüne geçiyoruz. Kurumsal bir serviste aracınızın bakımını düzenli yaptırdığınız takdirde aşınan ve eskiyen parçaların değişimi de mümkün olur. Eskiyen, aşınan ve kullanım süresi dolan parçaların değişimi ile olabilecek büyük arızaların önüne geçilir. Siz de aracınızın v kayışı değişimi ve bakımı için hemen randevu alabilirsiniz.
RANDEVU AL