Auto King

Play Dedektör Mafsal Boşluk Testi Nedir?

Play Dedektör Mafsal Boşluk Testi Nedir?

Direksiyona sürücünün verdiği hareketi aktaran organa direksiyon mafsalı denir. Direksiyon mafsalı arızalı ise sürücünün yönlendirmesi, istenen sonucu sunmaz. Bu da hem sürüş güvenliği he de performans ve sürüş keyfi için büyük bir sorun teşkil eder. Direksiyon mafsalı boşluğu da benzer bir aktarma sorununa sıklıkla neden olur. Söz konusu durumu anlamak için play dedektör mafsal boşluk testi yapılır. Rot ve burç başları gözden geçirilerek direksiyon mafsal arızası tespit edilir.

Play Dedektör Mafsal Boşluğu ve Direksiyon Mafsal Arızası Nasıl Anlaşılır?

Ön takımların incelenmesi ile yapılan test, güvenle araç kullanmak için büyük önem taşıyor. Direksiyon boşluğu, direksiyon mafsal arızasının genellikle ilk ve öncelikli belirtisidir. Sürücü, direksiyonu çevirdiğinde rahatsız edici sesler duyar. Direksiyon hakimiyetinde azalma hissi vardır. Ayrıca aracı düz yolda tutmak için sürekli küçük direksiyon müdahaleleri gerekir. Direksiyonun titreme özellikle kasislerden geçerken titrer. Bunlar gözleniyorsa bir mafsal sorunu olabileceği akla gelmelidir. Ancak kesin yanıt için play dedektör mafsal boşluğu testi yapılması gerekir. Auto King ekspertiz paketleri listesini inceleyerek bu konuda fiyat ve bilgi için destek alabilirsiniz.

Mafsal Boşluğu Nedir?

Öncelikle mafsal, bir çeşit eklemdir. Mafsal ya da eklem; hareket eden iki parçanın hareket edebilme özelliklerini kaybetmeden birbirine bağlanmasını sağlayan mekanik bir sistemdir. Direksiyonun hareketi de bu eklemlerin uyumuna bağlı olarak seri ve etkili olur. Çok az bir mafsal boşluğu ile iki eklem birbirini destekleyerek hareket edebilir. Ancak boşluk zamanla açılabilir. Bu açılma ise direksiyon hakimiyetini olumsuz etkiler. Peki, direksiyon mafsal boşluğu neden olur?

Direksiyonda Mafsal Boşluğu Neden Olur?

Direksiyon mafsalında oluşan boşluğun farklı nedenleri olabilir. Direksiyon simidinin ayarsız olması somunun gevşek olması en yaygın sebep olarak tanımlanır. Direksiyon rot kolları ve rot başlarında aşınma da bir sebeptir. Aks başlarının aşınması ve direksiyon mili üzerinde yer alan diğer bir eklemdeki boşluk da sebep olabilir.

Benzer Blog Yazıları