Bir otomobil motorunda ilk hareketi sağlayan elektrik motoru marş motorudur. Eski arabalarda, insanlar arabayı çalıştırmak için arabanın ön kısmındaki bir kasnağı çevirir. Bu, önce araba motorunun çalışmasını sağlar. Bu arabalarda elektrikli marş motoru yok. İncelendiğinde, marş motorunun cihazın çok önemli bir parçası olduğu anlaşılmaktadır. Arabayı ne zaman çalıştırmak isterseniz, arabanın önüne gidip motoru çalıştırmayı denemek oldukça zordur. Marş motorunu bir elektrik motoru olarak düşünebilirsiniz. Marşa bastığınızda vites döner ve aracın volanını döndürür. Bu motoru çalıştırır. Hava-yakıt karışımı ateşleyerek motoru çalışır durumda tutar. Ancak marş motoru zamanla deforme olan parçalardan biridir. Marş motoru dişli sıyırması da bu sorunlara neden olabilir.
Marş Motoru Hatası Neden Kaynaklanır?
Marş dişlisi: Marş dişlisi, motorun volanı ile koordinelidir. Zamanla, marş dişlisi ve volan aşınır. Bu durumda eksik olabilir. Kötü ses olur. Birkaç denemeden sonra araba çalışacak, ancak arabayı yakındaki bir servis merkezine götürmeniz ve sorunu çözmeniz gerekiyor. Aksi takdirde, durum büyürse, sıkışıp kalabilirsiniz.
Starter karbon eksikliği: Starterde karbon var. Zamanla, bu tip kömür yıpranır ve tükenir. Bu durumda, marş motoru çalışmayacaktır. Karbon değişimi ile sorununuz çözülecektir. Arabanız çalışmazsa, tahta gibi bir nesneyle marşa arka arkaya tıklayın. İlahinin işe yarayacağını göreceksiniz. Bu sayede aracınızı tıra ihtiyaç duymadan servise götürebilirsiniz.
Solenoid başlatıcı sorunu: Solenoid başlatıcı arızalandığında, marş motorundan yalnızca bir tıklama sesi gelir. Marş solenoidi değiştirilerek sorununuz çözülecektir. Aynı şekilde otomatik marş arızalandığında bir cisme çarparak arabanın bir süre dönmesine neden olabilirsiniz.
Eksik marş fırçası: Birçok aracın marş motorlarında bir fırça motoru bulunur. Fırçalar zamanla yıpranır ve değiştirilmesi gerekebilir. Fırça bittiğinde alet başlamaz. Aynı şekilde bir nesne ile vurularak geçici bir çözüm elde edilir. İtme aracı çalıştırma İtme aracı çalıştırma sorusu, manuel şanzımanlı araçlar için geçerli bir yöntemdir. Normal şartlar altında, arabanın elektriğini açtığımızda, elektrik arabanın sistemlerini harekete geçirecektir. Kontağı marş konumuna alıp anahtarı çevirdiğimizde marşa elektrik göndererek motorun ilk dönüşü yapmasını ve arabayı çalıştırmasını sağlıyoruz. Ancak aracın marş motorunda bir sorun olursa, akü biterse veya marş motoru arızalanırsa aracı çalıştıramıyoruz.
Bu nedenle, bu sistemleri kullanmadan önce motoru harekete geçirmek için daha ilkel bir yöntem kullanmak zorunda kaldık. Aslında süreç, marş veya akü araçta kullanılmadan önceki çalıştırma sistemine benzer. Bu sistemi, eski arabalarda, bir kolla çevrili eski arabalarda görebilirsiniz. Araç aküsü azaldığında veya farları unuttuğunuzda, araç aküsü bittiği için kenara çekmelisiniz. Elbette, pil bittiğinde, bir kabloyla başlamanız daha iyi olur. Zor bir durumda değilseniz, bu doğru bir hareket tarzı değildir. Nasıl yapıldı? İlk önce kontağı açmanız gerekir. Ardından el frenini indirip aracı ikinci vitese alıp ayağımızı debriyaj pedalına basılı tutuyoruz. Ardından aracın 15-20 km/s hızlanmasını bekledikten sonra debriyajı bıraktı. Bu noktada, araba motorunun çalıştığını göreceksiniz. Aracı çalıştırdıktan hemen sonra tekrar debriyaja basıp motorun biraz ısınmasını ve aküyü şarj etmesini bekleyerek aracı güvenle durdurabilirsiniz.
Marş motoru arızası randevusu almak için bizlere ulaşabilirsiniz. Sorununuzu kökten çözeceğimiz güvencesini sizlere vermek için buradayız.