Yakıt Pompası Arızası
Yakıt pompası gerekli yakıtı ve basıncı motora iletmezse motor düzgün çalışmayacaktır. Düşük yakıt basıncı, çalıştırmada, hatalı ateşlemede, rölantide, hatalı ateşlemede ve durmada zorluklara neden olur.
Yakıt enjeksiyonlu motor, yakıt basıncına ve hacmine çok duyarlıdır. Yeterli basınç sağlayan ancak yeterli yakıt sağlamayan bir pompa, motorun düzgün çalışmasını sağlayabilir. Ancak ani hızlanma ve ekstrem koşullarda motoru aç bırakır ve güç kaybeder. Benzin pompası arızasına yol açıyor. Ancak motorun ateşleme sisteminde veya kendisinde de bir sorun olabilir. Örneğin kırık triger kayışı gibi.
Dikkat: Çalıştırırken Buji Kablosuna Dokunmayın!
Motorda ateşleme sorunu olup olmadığını görmek için ateşleme bobinlerini çıkarıp kontrol edebilirsiniz. ECU tarafından kontrol edilen ateşleme bobinleri, bir sonraki silindirin bujisinde kıvılcım oluşturma etkisine sahiptir. Motor bloğunda kıvılcım için kablo terminallerini, bujileri ve bobinleri sırayla kontrol edin. Ateşleme sistemi düzgün çalışıyorsa, motor bloğunda bir dizi kıvılcım görmelisiniz. Kıvılcım görmüyorsanız, krank mili konum sensöründe, ateşleme modülünde, ateşleme bobininde veya bujide bir sorun vardır.
Motor sıkıştırma sisteminde herhangi bir sorun olup olmadığını görmek için zamanlama ve V kayışı kontrol edilmelidir. Gevşek kayışlar, kırık dişler, aşınmış dişler krank milinin kötü dönmesine neden olur. Sonuç olarak pistonları kontrol edemez ve kompresyon sorunlarına neden olur. Benzin pompası arızası belirtilerine dikkat edilmesi gerekmektedir.
Dikkat: Çalıştırırken Parmaklarınızı Kayışlardan ve Dişlilerden Uzak Tutun!
Ateşleme ve kompresyon sorununuz yoksa motorun çalışmamasının en olası nedeni yakıt eksikliğidir.
Yakıtla ilgili olası sorunlar
- Arızalı yakıt pompası (pompa, pompa rölesi, pompa sigortası, arızalı kablolama)
- Yakıt filtresi tıkalı
- Düşük yakıt basıncı (zayıf pompa, hasarlı yakıt hattı, düşük voltaj veya hasarlı yakıt basınç regülatörü)
Pompa çalışıyor ve motor normal basınçta fakat motor çalışmıyor:
- Yakıt enjektörüne enerji verilmemiş (Hatalı enjektör sigortası veya rölesi)
- ECU ile enjektör arasındaki iletişim sorunu (Kablo veya yazılım sorunları)
- Enjektörlerde Kısa Devre
Yakıt Pompası Kontrolü
Kontrol edilmesi gereken ilk şey şudur: ateşleme sırasında pompadan ses geliyor mu? Ses duyulmuyorsa, pompa çalışmıyordur. Bu ilk yakıt pompası arızası belirtileri arasındadır.
Çoğu araçta ECU, bir röle aracılığıyla pompaya güç gönderir. Kontak açıldığında, ECU yakıt pompası rölesine akım gönderir ve basınç yükselene kadar pompa birkaç saniye çalışır. ECU, motorun çalıştığını gösteren bir RPM sinyali almazsa, yakıt pompası rölesini kapatacaktır. Mazot pompası arızasına yol açacaktır. Güvenlik nedeniyle yakıt pompası, basınç düşmesi ve kaza durumunda yakıt akışını kesen bir röle ile donatılmıştır.
Arızalı yakıt pompası rölesi, pompanın çalışmasını engeller. Yakıt pompası rölesini motor bölmesinde bulun (genellikle elektrik göbeğinde). Röleyi çevirin ve sallayın. Rölenin içinde titreşimler duyarsanız, röle arızalıdır ve değiştirilmesi gerekir.
Yakıt pompası arızasını test etmek için röleyi kapatın ve doğrudan yakıt pompasına güç sağlayın. Röleyi devre dışı bırakmak için hakkında yeterli bilgiye sahip olmanız gerekir. Aksi takdirde, daha ciddi problemler yaşama riskiniz vardır. Genellikle oto elektrikçilerinde bu durumu kontrol etmek için üzerindeki açma/kapama anahtarını kullanarak röleyi devre dışı bırakabilen bir test rölesi bulunur. Pompa çalışıyorsa röle arızalıdır. Pompa çalışmıyorsa, röle ile pompa arasındaki kablo bağlantısının kesilmesi veya arızalı bir yakıt pompası olabilir.
Mazot pompası arıza belirtileri gösterdiği takdirde yakıt pompası arızası randevusu almanız çok önemlidir. Yakıt ateşleme sistemi ve kontrolü ile ilgili bilgi almak için tek tıkla sizlere yardımcı olmak için buradayız.